• SUBSCRIBE
  • FACEBOOK
  • TWITTER

Układ hamulcowy konstruuje się z tarcz, klocków, wężyków i pompy. Każdy z tych szczegółów wykonuje odpowiedzialne zadanie. Do układu nalewa się wyjątkowego płynu hamulcowego. Bez niego utrudnianie nie jest możliwe. Gdy już uzupełnimy płyn w zbiorniczku, pompa wtłacza go do wężyków. Pod działaniem nacisku na pedał hamulca przygotowawczego, ciśnienie płynu w układnie intensyfikuje się. Porusza to klockiem hamulcowym, który jest dociskany do tarczy. Tarcze hamulca zwykle wykonane są ze stali. Muszą być one wentylowane, ponieważ podczas długiego okresu hamowania, temperatura tarczy jest bardzo wysoka – wypróbuj zaciski knorr. Oprócz podstawowego hamulca roboczego, w samochodzie znajduję się również hamulec ręczny. Nie jest używany w trakcie jazdy. Chyba, że jest to rajd wyczynowy na torach wyścigowych. Na ogół znajduję się on między przednimi siedzeniami auta. Do rączki hamulca ręcznego przypięta jest wyjątkowa linka, która prowadzi do układu. Przy hamulcu manualnym nie występują klocki i tarcze, lecz szczęki hamulcowe, odnajdujące się wewnątrz bębnów tylnich kół.

Categories: Motoryzacja

Comments are closed.